Akupunktterapi

Akupunkt Terapi er et behandlingssystem, der bygger på de samme principper som akupunktur, men er uden brug af nåle. I stedet påvirkes punkter og baner med en terapisonde.

Stimulering med terapisonden sætter en refleksaktivitet igang via nervesystemet og så frigives der forskellige stoffer. Frigivelsen af disse stoffer medfører ofte en hurtig smertelindring, en øget blodcirkulation og en normalisering af muskelspændinger.

Behandlingen koncentrerer sig især om ryggen og bækkenet, da teorien bag Akupunktterapi er, at problemer i bækkenet og ryggen giver refererede smerter til andre dele af kroppen. Derfor vil der i behandlingen tit og ofte indgå en mobilisering af fastlåste led i bækken og/eller ryggen.

Smertefri behandling

Behandlingen er smertefri og mange synes endda, at behandlingen er behagelig. Ved akutte lidelser kan der hurtig vise sig en virkning, mange gange forbedres tilstanden efter første behandling. Ved længerevarende lidelser (over tre måneder) skal der gives op til fem behandlinger, før det kan afgøres, om behandlingen har effekt.

Behandlingen rettes imod

Akupunkt Terapi er effektiv ved akutte problemer som fx. et akut hold i bækken, ryggen eller nakken. Mange med en bækkenløsning, der fortsætter efter graviditet, har stor glæde af behandlingen ligesom mange der har problemer med længevarende smerter fra bækkenet eller ryggen.

Ved kroniske lidelser kan der også være rigtig en god effekt og ofte kan personer med mange forskellige ”ikke sammenhængende” symptomer blive hjulpet med Akupunkt Terapi.

Akupunktur

Måske kan det også interessere dig at læse mere om akupunktur, hvordan man behandler og hvad der behandles for. Gør det ondt, spørger nogen?